8.11.15

Як я організовую роботу учнів над проектами

За останні роки метод проектів настільки активно застосовується в педагогічній практиці, що для багатьох став чимось звичним і навіть повсякденним. Незважаючи на це, хочу поділитися деякими думками щодо проектної роботи на уроках англійської мови.
Я використовую метод проектів як спосіб альтернативного оцінювання, яке дає учням змогу не тільки продемонструвати рівень засвоєння навчального матеріалу, рівень розвитку своїх інтегрованих навичок, а й розвинути свої творчі здібності та вдосконалити навички пошуку, аналізу та обробки інформації.
Не кожну роботу над темою чи групову роботу можна назвати проектом, хоча, нажаль, деколи реферативні роботи часто називають проектами. Справжній проект повинен характеризуватися певними ознаками:
·        учні повинні провести дослідницьку роботу
·        має місце самостійна діяльність учнів (індивідуальна , парна, групова);
·        результати мають практичну, теоретичну чи пізнавальну значущість для учнів;
·        розв’язується певна проблема;
·        результати виконання проектів мають бути матеріальними, тобто певним чином оформлені (відеофільм, електронна презентація, альбом, комп’ютерна або традиційна паперова газета,  тощо).
Під час роботи над проектом учитель виконує функцію консультанта і менеджера, який допомагає планувати роботу, оскільки учні не завжди можуть зорієнтуватися у великій кількості інформації. Зазвичай, робота складається з деяких етапів:
1. тема проекта повідомляється на початку вивчення теми разом з терміном закінчення роботи;
2. під час роботи на уроках, виділяються та підкреслюються виконувані завдання, які можуть бути використані для роботи над проектом;
3. під час роботи разом з учнями складається приблизний план презентації проекту, який може бути використаний як база, яку можна змінювати, додаючи або прибираючи різні  елементи;
4. учням необхідно показати декілька вже виконаних проектів різних типів як приклад оформлення;
5. за декілька уроків до презентації проектної роботи, проводиться перевірка того, наскільки добре діти розуміють, що від них очікують і що ними вже зроблено;
6.  презентація проекту з оцінюванням;
7. післяпроектна робота – викладення результатів проектної роботи для загального доступу, аналіз переваг та недоліків виконаних робіт.
Виконання проектів не може замінити проміжне оцінювання, виконання граматичних тестів чи парну роботу на уроках, але може зробити вивчення англійської мови більш цікавим, змістовним, та дозволить учням продемонструвати не тільки мовленнєві навички а й проявити свої творчі здібності.
Успіхів Вам у Вашій роботі!


Немає коментарів:

Дописати коментар